Hűtő, fűtő klímák közti különbség
Te sem tudod mi a különbség a fűtésre optimalizált és a hagyományos klímák közt?
Klímával ma már nem csak hűteni, hanem fűteni is lehet...
A fűtési alternatívák közül egyre többen választják a hőszivattyút (a klíma is egy hőszivattyú!!), nem véletlenül. A hőszivattyúval történő fűtés csekély költségért cserébe tökéletes komfortot biztosít. A csekély költség alatt azt értem, hogy gyakran a gáz, vagy fa üzemű fűtéseknél is olcsóbb lehet, viszont káros anyag kibocsátása nincsen és viszonylag egyszerűen (gyorsan) beüzemelhető. Nincs szükség gáz tervekre, engedélyekre, bélelt kéményre, csak meg kell rendelni a beszerelést és az a telepítés napján már azonnal használható is. Nem mellesleg az elektromos szolgáltatók méltányolják a hőszivattyúval való fűtést, ezért október 15. és április 15. között kedvezményesen biztosítanak elektromos áramot ezen berendezések üzemeltetéséhez. (H tarifa) Napelemmel kiegészítve pedig akár le is nullázhatjuk rezsiköltségünket!
A hűtő-fűtő inverteres klímák közül is vannak olyanok, amik kifejezetten fűtésre lettek optimalizálva. Ez azt jelenti, hogy hűteni is ugyan olyan jól tudnak mint egy egyszerű készülék, viszont olyan kialakítással rendelkezik, ami kiemelkedően jó fűtőteljesítményt, fűtési hatásfokot vagy széles működési tartományt biztosít. Így ezek a készülékek a mínuszokban sem hagynak minket cserben, kellemes komfortot garantálnak otthonunkban.
Normál, inverteres klímáknál:
Ugyan azt a technológiát alkalmazzák, mint a téliesített társaik, de nincs bennük csepptálca és karter fűtés.
A tálca fűtés hiánya miatt nagy hidegben kültéri egység aljában felhalmozódhat a jég és ez a gép meghibásodásához vezethet.
Ezeket a gépeket jellemzően kiegészítő fűtésként, átmeneti időben használjuk.
Téliesített klímáknál:
Ami a lényeges, van bennük csepptálca és karterfűtés.
A csepptálca fűtés, a leolvasztási ciklusban lecsorgó nagy mennyiségű víz visszafagyását gátolja meg a gép aljában. Ennek hiányában, a jég olyan mértékben felhalmozódik, hogy akár a ventillátor lapát töréséhez is vezethet.
A karter fűtés előmelegíti, és melegen tartja a kültéri egység kompresszorában az olajat.Erre azért van szükség, mert ha nagy hidegben indul a klíma, a kompresszorban pedig még hideg, dermedt az olaj, akkor a kenőképessége még nem megfelelő. (az autót is ezért szoktuk melegíteni indulás előtt) Karterfűtés hiányában a kompresszor élettartama, az elégtelen motorkenés miatt jelentősen lecsökken.
A téli üzemre felkészített klímákat, bátran használhatjuk, akár kizárólagos, teljes értékű fűtési megoldásként. A gépünk, a legnagyobb hidegben is stabilan, meghibásodás nélkül, ellátja feladatát.